Gaz 21 vēsture

Volga Gaz 21 (I sērija)

Volga Gaz 21 (I sērija)

Auto konstruēšana sākās 1953.gadā. Gadu vēlāk 1954.gadā tika izgatavoti pirmie eksperimentālie paraugi. 1955. gada pavasarī sākās trīs auto izmēģinājumu braucieni. Uzreiz pēc izmēģinājumiem tika atļauts gatavot auto ražošanai.

Tā 1956.gada 10.oktobrī „iepukstējās” pirmais sērijveida Volgas Gaz 21 (pirmās sērijas) motors. 1957.gadā auto jau tika ražots uz konveijera un iegūst savu dzinēju, līdz šim tika izmantots uzlabots Gaz 20 (Pobeda) dzinējs. Pirmās paaudzes Volgas tika ražotas divus gadus un kopumā tika izgatavotas nedaudz vairāk par 30 000 auto.

1958.gadā tika uzsākta Volgas otrās sērijas ražošana. Tika izmainīta radiatora reste, zvaigznes vietā – sešpadsmit vertikālas atveres, citādi kļuva priekšējie pagrieziena lukturi, nomainīts priekšējais bampers,  tika izmainīti aizmugurējo lukturu stikliņi, izmainīta radio skaļruņa atrašanās vieta panelī. Tika ieviesta priekšējā stikla mazgāšanas sistēma. Tieši šādas komplektācijas Volga ieguva pirmo vietu Briseles auto izstādē 1958.gadā. Automašīnām tika uzstādīta arī automātiskā pārnesumu kārba, bet tā laika sliktās kvalitātes smērvielu un nekvalificētā auto servisa dēļ no šīs modifikācijas ražotājs atteicās. Kopā tika izlaistas 700 automašīnas ar automātisko pārnesumu kārbu. Piecdesmito gadu beigās uz motora pārsega netika likts autorūpnīcas simbols – briedis. Tas tika darīts, lai samazinātu gājēju traumatismu.  Otrās sērijas Volgas tika izgatavotas 140 tūkstošu eksemplāros.

Volga Gaz 21 (II sērija)

Volga Gaz 21 (II sērija)

Volga Gaz 21 (III sērija)

Volga Gaz 21 (III sērija)

1962.gadā tika veiktas pēdējās  modeļa izmaiņas. Un tā jau ir Volgas trešā sērija. Tika atkal izmainīta radiatora reste no 16 uz šaurākām 36 vertikālām atverēm, citādi kļuva pagriezienu lukturi, aizmugurējie lukturi, numura apgaismojuma „putns” un bamperi. Auto izskatījās “smalkāks” un modernāks. Sešdesmito gadu beigās tika nomainīts arī radio. Klāt nāca УКВ (FM) diapazons. Šis Volgas modelis ir viss izplatītākais. Daudz vecāku izlaidumu Volgu īpašnieki izmantojot trešās sērijas atšķirīgās detaļas “uzlaboja” savus auto, lai tas izskatītos jaunāks, modernāks.
Uz trešās sērijas bāzes tika radīta automašīna ar varianta (universāla) virsbūves tipu Volga Gaz 22. Arī ātrās palīdzības auto bija šī modeļa. Volga Gaz 22 bija paredzēta tika valsts iestādēm. Privātpersonas to varēja iegādāties tikai tad, kad tās tika norakstītas.Tika arī radīta automašīna tā laika valsts drošības struktūrām ar 160 z.s. jaudīgu „Čaikas” motoru (standarta Gaz 21 maksimāla motora jauda sasniedza vien 85 z.s.) un automātisko pārnesumu kārbu. Auto nosauca Volga Gaz 23. Arēji bija grūti atšķirt no sērijveida Volgas. Šādi tika saražoti tikai 603 auto

Volga Gaz 22

Volga Gaz 22

Volga Gaz 21(IV sērija)

Volga Gaz 21(IV sērija)

Jau 1965. gadā bija paredzēta Volgas ceturtās sērijas izveide. Mazāk hromēto detaļu, cita radiatora reste un moldingi, bet  iecere palika tikai projekta stadijā, jo uz to laiku gandrīz bija pabeigts jauna modeļa projekts.
Un tā 1970.gada 15.jūlijā no konveijera noripoja pēdējā Volga Gaz 21.Uz konveijera līnijas jau stāvēja jaunā Volga Gaz 24, bet tas jau ir cits stāsts.

Tā noslēdzās viens no leģendārākā auto ražošanas laika posmiem PSRS vēsturē.

Kopumā no 1956. līdz 1970. gadam tika izgatavotas 639 478 automašīnas Volga Gaz 21, Gaz 22 un Gaz 23.

Pēdēja Volga Gaz 21

Pēdēja Volga Gaz 21